söndag 6 juni 2010

Fiske och bad....


Morgonpigga kossor som var på väg hemåt för mjölkning förmodar jag, de såg ut att njuta av att få gå i en stor grön hage med hur mycket käk som helst :-)


Detta är vad jag möttes av denna tidiga morgon, dessutom landade en svan mitt i denna bild efter att jag tagit den.
Givetvis så var minneskortet fullt och svanen hann simma iväg, men fint var det.


Och inte var det sämre till sjöss, de är svårt att släppa blicken från dessa soluppgångar :-)
Förhoppningsvis ska man få se många fler denna sommar.


Jiggspön riggade för morgonens vertikalfiske.



Lite ringrostig får jag väl lov att säga att jag var denna morgon, man brukar känna igen knycken från dessa stridbara lakar, detta var årets första med en uppskattad vikt på 1-1,5 kg vackert tecknad i morgonsolen.


Dagens första gös inte så stor men trots allt gös som ingav hopp om ett bra fiske denna morgon.
1 lake och 3 st gösar på andra stoppet denna morgon gjorde att jag trodde gösfisket var riktigt på "g" då de kom i ganska rask takt.
Men si där hade jag fel väldigt fel, för sedan hade jag bara några dragningar i jiggen efter ett väldigt nötande denna tidiga morgon.
Efter någon timmmes fiske så dök en annan gösfiskare upp på besök med den vänliga kommentaren att han bara skulle kolla så jag inte somnat på sjön :-)
Hur det gick för Acki vet jag ej men när vi möttes så hade även han lyckats drilla en vacker lake.
Vart efter tiden gick så började John Blund göra sig påmind då det var långt mellan huggen, men när en ilsken mobil låg undanstoppad och ringde så kvicknade jag till för en stund. Efter samtalet med hustrun så avtog fisket väsentligt då hon och dottern kom upp till sjön för att följa med ut och sola denna ljuvliga dag som även fick mej att ta ett par premiär dopp för att kvickna till.

Nationaldagsfirande med fiske och bad !
Mike The Pike

2 kommentarer:

  1. Jag vet inte hur jag ska göra för att hinna ifatt dig i fisketillfällen nu? Ibland lägger sig korten på de mest märkliga sätt, så hur man än spelar dem finner man ingen vinnande hand. Livet är bra märkligt - och det enda jag lärt mig av det hittills - är att jag inte lärt mig mer än en bråkdel av vad man borde lärt sig...

    Men rätt vad det är, fråga mig inte vad som händer för jag vet inte, så sitter vi där med tjänliga medvindar, gott kaffe och oceaner av fisketid. Gösarna på Hjälmaren går nog inte säkra i år heller, eller??

    SvaraRadera
  2. Absolut inte!
    Det är väl så att jag haft lite väl mycket flyt med fisketiden nu på slutet.
    Jag har en känsla av att du sitter med trumf på handen om några dagar då skolan slutar :-)
    Med huset sålt,vinden rustad golvet målat och trädgårdsmöblerna på plats så tror jag att din tid snart är inne.
    Och vad gör jag då? jo roddar omkring bland alla lastbilar som ska vara färdigbyggda innan man går på semester :-(
    Men du ska se att vi ska ge Hjälmargösen en riktig match i år den saken är säker :-)
    Jag hoppas det blir många och långa tidiga och sena fiskepass på denna härliga sjö.
    Helgens fiske gav lite mersmak även om fisket inte var så mycket att hänga i granen.
    Men tänk så många härliga soluppgångar, regnväder och stormbyar vi har framför oss !
    För inget kan väl stoppa oss i detta fiske ?

    Jag vill fiska !
    Mike The Pike

    SvaraRadera