fredag 18 september 2009

Idol och Dirty Dancing

Nu tycker jag att vi är värda en dräglig fiskedag!!!! Banne mig om vädertjänsterna har fel!!! Tre helger, tre långa arbetsveckor, tre gånger man suttit och funderat på hur mycket det kan blåsa på Hjälmaren idag!!

yr.no, smhi, foreca - alla tre spår 2-4 m/s, sydväst... Har de fel och vi står i storm och vinglar i båten, ledsnar jag ihop totalt. NU FÅR DET VARA NOG!!!

Jag vill ha en jiggdag med snus, kaffe, goda mackor samt likadana fiskekompisar. Jag vill ha en dag, då jag slipper ankarproblem i storm. Jag vill ha en dag, då jag kan fiska, känna jiggen studsa mot gösastenarna, känna stötarna i jiggen.

På tv just nu är det Idol och Dirty Dancing - jag är redan ute på sjön!

Sist fick vi fyra gösar...



En magister som tröttnat på höststormar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar