torsdag 10 september 2009

Svininfluensa!?


Det är mycket fokus och panik i medier om den kommande influensan. Dagligen matas vi om hur liemannen förväntas knacka på dörren. Massvaccinering över hela världen, med ett preparat som en del påstår ej vara helt ofarligt. Alla bör - av solidaritetssjäl - låta sig få en intermuskulär injektion för att inte själv bli smittspridare!!

Jag är själv inte riktigt säker på om jag vill ha en spruta inehållande en inte helt kontrollerad substans . I slutänden kanske framtida bieffekter av vaccinet blir etter värre än influensan i sig. Och förresten tror jag att de allra flesta, som vanligt, klarar årets influensa lika bra som förra årets, och den som var året innan det... Hur gör man?


En åkomma jag definitivt redan lider av, och som det inte verkar finnas ett enda botemedel att uppbringa på vårt jordklot, det är FISKEFEBER! Lider av det gör jag förresten inte, (jo, när jag inte får fiska), det är något jag är glad över att ha blivit välsignad med. Jag skulle inte för allt smör i Småland ta minsta lilla medicin mot det.

Just för tillfället svider det i själen, fiskefebern slår till med full kraft. Det kryper i kroppen, rastlösheten når nästan krampnivåer. Jag läser fisketidningar och webbsidor för sjuttiofjärde gången. Det var länge sedan man var på sjön i någorlunda hyfsat väder. De två senaste helgernas fiske förstördes, kan man gott påstå, av grisväder. NATURLIGTVIS är väder och vind suveränt i veckorna. Man vaknar på vardagsmorgnarna och trädtoppar och asplöv står blickstilla! Ska man behöva bli förtidspensionär för att komma ut på drägligt fiske?


Vad gör man då? Ja, man kan ju som en annan - när det ligger nya fiskeredskap i postlådan - pilla, känna, leka och göra roliga figurer av dem...


(En fiskefebrig) magister

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar