torsdag 22 juli 2010

En kopp morgonkaffe och lite godis !


När ska man få nog ?
Efter gårdagens fisketur var det bara att bege sej ut i de lokala matvarubutikerna och jaga ingredienser till middagen.
Av någon konstig anledning så parkerades bilen på torget i närheten av Zoo butiken, jag tror snart detta godis skapar samma begär som cigaretter eller snus för inte klara jag av att låta bli och kollla om det fanns något som skulle passa i våra nio jigglådor !!!



Lite påfyllning av beteslås modell snap-lock, detta beteslås har vi använt under en längre tid och jag tycker de uppfyller mina krav på ett beteslås dessutom blir det en länk mindre mellan jigg och lina vilket gör att man får ännu lite närmare kontakt med jiggen.
Nackdelen ska väl kunna vara att linan kan tvinnas vid spinnfiske i blåsigt väder men det är inte något bekymmer som jag råkat ut för ännu.




Lite gummipälor för att fixera betesfisk eller jigg vid dropshotfiske, väldigt lätta att trä på kroken och fungerar dessutom att återmontera flera gånger.



En av de viktigaste detaljerna vid kinkigt gösfiske, en stingerkrok anpassad till jiggen.



Förhoppningsvis är det snart dags att doppa denna skönhet mellan stenar och diverse gömslen där det förhoppningsvis står någon riktigt aggresiv guldglimrande Hjälmargös !
Ja lite förberedelser med diverse tackel tillsammans med morgonkaffet gör ju inte att fiskesuget minskar.

Nu är kaffet slut och prylarna placerade på sin plats så nu måste det bli lite fiske !
Mike The Pike

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar