lördag 24 juli 2010

En ny liten vacker skönhet.....


Eftersom det inte blev något fiske idag så veks dagen till att flanera lite i Örebro med hustrun i stället.


Och som "vanligt"får man väl snart säga, så blev det ett kort beök hos en redskapshandlare.....


Rätt eller fel men jag föll i alla fall för denna lilla "skönhet", kan väl tyckas vara lite väl dyr för att förmodligen bara användas till vertikalfiske.
Men efter en tids funderingar så kändes det rätt, eftersom det saknas en rulle avsedd för vertikalfisket.
Förhoppningsvis är det kvalite man betalar för, och denna lilla "kompis" Daiwa Viento Magforce skall få arbeta tillsammans med ett Svage Gear vertical finesse 6` 10-30 gr som jag hade sen tidigare.
Förhoppningsvis ska denna lilla "kompis" gå en svettig sommar till mötes med många,långa och tunga drillningar av Hjämarens gösar.
Jag hoppas detta skall bli en känslig och bra förlängning av höger armen, och jag valde att gå ner på 0,08 mm:s lina denna gång för att se om det ökar känsligheten  något ytterligare, förhoppningsvis minskar även motståndet i vattnet vid lite drift i sidled också. 
Kan man få för mycket prylar till detta fiske ?
Ja visst det kan man väl tycka, men själv tycker jag att man kräver mer och mer av utrustningen ju mer man fiskar. I fjol inhandlade jag en lite billigare haspelrulle till jiggfisket som började krångla ganska snart under en fisketur, finns det något mer irriterande än utrustning som inte fungerar som den ska under dessa underbara fisketurer.
Jag får väl återkomma med ett utlåtande om valet av "kompis" blev rätt eller fel, när den har fått känna på  Hjälmargösens tunga knyckar ett antal gånger. (förhoppningsvis)

Nu är det bara många och långa fiskepass som saknas :-)
Mike The Pike

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar