måndag 5 juli 2010

Kokanee i Horse Lake

Trollingfisket efter rainbow trout och kokanee, som jag annu inte vet det svenska namnet pa, var trogt. Min finska guide hade dagen innan fatt en av varje... Efter lite inkop av nya drag och fishing license var jag redo. Sakta puttrar man fram i gosfiskefart i en alluminium bat pa tre meter. Grejorna var sakert fran sjuttiotalet, eftersom min fiskeguide lever efter principen: "det ar inget fel pa grejorna"...

Medan frun ovade engelska i stugan gjorde vi tre korta pass, och pa den andra hande det!!! Pa tingeltanglet som jag fiskade med fick jag en kokanee, en laxfisksort som jag maste forska lite efter innan jag namner ett svenskt namn pa den... Min drom slog in, en fisk i Canada! Kul, speciellt som jag inte hade forvantat mig nagot, och for att fisket var jattetrogt over hela sjon. Knappt nagon hade fatt fisk.

Jattekul!!

Vyerna ar otroliga och vi sag vithovdad havsorn pa tio meters hall pa sjon. Bilder kommer sa smaningom.

I morgon ska vi gora downtown, sedan ar det en ny barbeque... igen... hoppas inte planet kantrar pa vagen hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar