lördag 24 oktober 2009

Dagens fiskeguide......




Fredda och jag får lyfta på hatten för magisterns guidening idag, med varsin skaplig gädda så kände vi oss tillfredsställda med dagens gäddfiske.


Men hur gick det då för magistern ?


Jodå, han gick inte lottlös men jag tror nog att han önskat sej en något större gädda efter en dags fiske.


Men som guide så får man nöja sej med det lilla ibland.....


Om jag känner magistern rätt så kommer han ändra på det vid nästa gäddfiske.


Hur var då dagens gäddfiske ?


Det var väl inte det bästa gäddfisket vi haft, men å andra sidan så brukar vi inte fiska gädda på den här delen av året.


Efter en vecka med ganska mycket nordliga vindar så var inte mina förväntningar så högt ställda på dagens fiske.


Jag vet att jag brukar säga att det knappt är någon ide att fiska när det blåser nordanvindar. Men vad gör man när man måste arbeta i veckorna och man bara har helgerna kvar att fiska på, jo man tar alla tillfällen i akt och försöker göra det bästa av situationen.


Det blev trots allt tretton gäddor med topp på 7,5 kg och 6,5 kg vilket jag inte tycker man behöver skämmas för en dag som denna.


Vi får väl hoppas på att senhösten har några dagar kvar med lite sol och lite varmare vindar, för då tror jag att resultatet i gäddfisket kommer att se annorlunda ut.




Kan man fiska för mycket ?


Miche







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar