torsdag 29 oktober 2009

Ett kvällsmöte med Magistern.....

Efter en dags arbete skyndade jag mej upp till Hjälmaren för att hämta Magistern, och tänk så häftigt det kan vara att se när naturen byter skepnad. Idag blev jag nästan bländad av björkarnas guldglimrande lövverk, och den förändringen har skett på på några få dagar sen man själv fick vara med och njuta av lite härligt fiske.
Ja väl på plats så får jag väl erkänna att jag var nyfiken på hur denna höstlovsdag hade varit, och vilket fiske som bedrivits under dagen. En tanke som väcks hos mej efter att blivit delgiven resultatet av denna dags fiske, är att det är väl dessa utmaningar som vi brinner för. Det får inte vara enkelt utan vi vill nog gärna ha dessa bottennapp för att knäcka lite nya koder för de olika årstidernas fiske efter gös och gädda. Nu är det ju snart helg och känner jag Magistern rätt så är vi snart ute och jagar gädda och gös igen med nya idéer och funderingar :-)
Och vem vet vi kanske finner den rätta koden i helgen.......
Hoppas på en helg med massor av fiske
Miche

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar