fredag 23 oktober 2009

Vad ska vi fiska imorgon?

Nytt försök. Det är alltid nästa kast, nästa ställe, nästa dag, nästa bete, nästa ......... Nu jäklar!


Nordvästliga vindar, inte det bästa men vi testar. Planen är gäddjerk på morgonkvisten, och eventuellt gösjigg senare.


"Ska vi hålla på och hatta med allt!?", säger Kapten Adamsson. Han inriktar sig helst helt och hållet på en metod hela dagen. Det är väl klokast, jag håller med. Men när vädret på morgonen inte medger mitt-på-sjönfiske, får man improvisera. Alltså jerk/jigg!


Har förresten forskat på nätet om drop-shot, en jiggningsvariant. Det ska provas i morgon! Jag hittade lite prylar på Zoo-butiken... Päronsänke och en speciell "stand-up krok". Det blir tackeltillverkning som kvällspyssel till Idol. Passade också på att använda mitt presentkort från Mille till en ny Buster.


För säkerhets skull, så att vårt snart fabriksstora jiggförråd inte ska tunna ur, hittade jag en ny E-bay-laddning i brevlådan. Bl.a. en ruskig ödla och några relaxvarianter. De tre till höger, "aqua shad", har inte testats! Nu jäklar - eller?

"Är det inte snart morgon?"

1 kommentar:

  1. Konstigt att vi inte ska ha pimpelskrylla med oss !!!
    Ska bli kul att komma ut igen :-)

    Miche

    SvaraRadera