tisdag 10 november 2009

Tillökning i familjen jerk !






Några nya godingar hamnade i draglådan idag, Det återstår att se om de kommer att fånga någon fisk, men det är jag övertygad om. För det har dom gjort förut eller ?! hoppas på provfiske till helgen ! Då kommer matrosen att plocka fram dessa och lära gubbarna en läxa.... kanske... men ska inte säga för mycket då kanske man blir utan ...

ps...

Kanske en sån här kommer att behövas i båten om man ska fortsätta ta fisk med lite bättre kalliber ?!



Matrosen


4 kommentarer:

  1. Den silversvarta med orange streck fick jag av Maja i födelsedagspresent förra året... Den försvann på bäversafari... Kanske blev uppäten... De två till höger är väl ofiskade av oss - kan bli intressant!! Bulluringen hotar med fiskefri helg, men vi ger väl oss inte!? Nu ser det ut som sydliga vindar på söndag!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du tar lite väl stora ord i din mun :-)
    Det är bestämt att du är kapten vid nästa fisketur, och då är det väl så att gubbarna ska sitta och dricka kaffe för att sedan fiska från dukat bord.
    Kanonfina jerkar, flest jerkar när man dör vinner eller ?
    Skämt åt sido jag tror det kan vara lite trevligt gädddgodis du kommit över :-)
    Det är roligt att det handlas lite nya beten för det verkar som det går åt en hel del innan man hittar rätt bete nu under höstfisket.
    Jag kan även tänka mej att det kommer nötas en hel delmed all jerkar i vår.
    Fortsätter vi handla så här så får vi väl snart byta båt :-)

    Ha det så bra och hälsa
    The one and only Mike the pike

    SvaraRadera
  3. nej än ligger inte isen så jag hoppas på fiske någon av dagarna:-) vi hörs mot helgen får vi se:)

    SvaraRadera
  4. Vi får se vad helgen har att erbjuda, det skulle vara fint om det skapades en lucka för lite trögt gäddfiske med dej som Kapten....

    SvaraRadera