söndag 9 maj 2010

En dag då fisket kanske inte var helt i fokus !


Idag skulle elmotorn sättas på prov, skulle man känna sig nöjd eller nästan nöjd ?
Jag fick många funderingar under dagen, ska man vertikalfiska mycket denna sommar så tror jag vi får lov att anpassa inredningen lite bättre. Ett par bekväma stolar att sitta på och en alternativ plats för ekolodet.
En vettig placering av batteriet som nu står löst med kablar hängandes över kapellt som jag vet att vi förmodligen kommer vilja ha vid några tillfällen även denna sommar.
Inga världsliga ting men ack så viktiga.
Hur fungerade det nu då med elmotorn, jodå det var verkligen en positiv överraskning men lite nytt tänk blir det när man ska hålla rätt på ekolod, jigg, och elmotor. Men efter en dags vertikalfiske så känns det som jag redan fastnat i vertikalträsket.
Funderingen om batteriet skulle räcka en hel dag, vilket jag inte trodde var även det positivt, kändes som det fanns bra med kräm kvar efter en dags fiske. men jag tror ändå man ska gör plats för två batterier när det väl funderats färdigt på alla dessa ting.


Fisket för dagen då, hur gick det ?
Ja, när jag väl började känna mig något så när van med elmotorn så sattes allt mer fokous på fisket. Denna dag var det endast dropshot fiske som gällde för min del, ett fiske som jag tycker verkar vara ett härligt komplement till det traditionella jigg fisket. Så det kommer säkert att provas många gånger denna sommar.
Runt lunch anslöt Magistern och jag kunde briljera lite med en bländande teknik beträffande positionering med elmotorn hi hi.
Som vanligt så visade Magistern med elegans hur fiske går till, ganska omgående bugade sej Magisterns spö djupt för att lika fort räta sej och upp kom en tom linände.
Var det gös eller gädda, ja jag tror mej veta utan att se den !!!
Ett tag senare var det dags igen, åter var det Magisterns spö som bugade sej, denna gång var det en vackert tecknad gäddrompa som fick se dagens ljus.
Själv hade en jag bommad fiske, och direkt fick jag en tillrättavisning av Magistern att stingerkroken satt på tok för lång fram, så där bommade jag min första gösmiddag 2010 !
Alltså FF på premiären men detta är bara början så allt kan ju bara bli bättre.

Hur ska vi fiska nästa gång ?
Mike The Pike

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar