lördag 29 maj 2010

När ska man vara nöjd ?


Efter morgonens fiske blev det en tupplur, gammelgubben klarar inte allt för tidigt fiske och sedan shoppingresa. Så lite nyvaken försöker man komma ihåg vad morgonen bjudit på.
Idag kändes det som Magistern och jag inte var på väg till samma fiskeplats, jag hade bestämt mej för en hel del dropshot fiske och Magistern hade bestämt sig för att fylla filè förrådet tror jag så det blev en prövningarnas fisketur.
Ganska tidigt fick några småkrabater syna dagens tidiga morgon, så förhoppningen var väl att det skulle bli några bättre gösar denna gång.
Det fylldes på med några gäddrompor och en abborre samt några smågösar denna kyliga morgon för att avslutats med 2 st riktigt hyfsade gösar som slukade Magisterns jigg med hull och hår.
Denna morgon bjöds också som vanligt får man väl säga på ett riktigt bäversafari, det känns som bävrarna nonchalerar oss totalt på sina utflykter fram och tillbaka över ån dessa tidiga mornar.
Så efter detta kalla morgonfiske var det riktigt skönt att lägga sej under täcket en stund och lägga ytterligare en fisketur till handlingarna.

När var hur ska vi fiska nästa gång ?
Mike The Pike

1 kommentar:

  1. Jo då. Jag tror banne mig att vi skriver samtidigt!? Får väl börja med att be om ursäkt för den något negativa attityden i morse... Så här i efterhand får man väl lov att säga att dagens/nattens fiske var årets hittills bästa! Ett vertikalhugg på två meters djup tinar upp den mest griniga gubben...

    Tack för guidningen!

    SvaraRadera