söndag 2 maj 2010

Fiskefri helg !


Det är inte alltid man får sin vilja fram, men okej med en familj som är gudomligt snäll så får man lov och ställa upp lite på hemmafronten också.
Så denna helg har bara gått i hemmets tecken, men förhoppningsvis finns fisken kvar i sjön och våren har ju bara börjat.
Idag kom trädgårdsmöblerna fram och första fikan i solen sitter inte helt fel, med datorn på bordet så kan man i alla fall nätfiska lite eftersom inte tiden räcker till för något båtfiske denna helg.
Men man blir bra sugen när man ser att grabbarna är ute på ån och börjar leta efter de riktigt fina lekgösarna som förmodligen börjar stiga i ån för att leta på lite fina lekplatser.
Det var som sagt i dessa tider Magistern fick sin granna gös som tyngde ner vågen tilll 7,32 kg så det är nog inte helt fel att börja söka efter gösen nu om man vill vara med när tåget går.
Nu när Magistern och jag averkat alla vårbestyr hemma så borde det öppna sig för ett rejält fiske framöver.
Till veckan ska det förhoppningsvis bli en semesterdag som ska förläggas på Hjälmaren och lite jagande efter de så tydligt svårfångade gäddorna. Med en gästfiskare från fjollträsk som inte har så stora förväntningar på fisket så får jag väl hoppas att jag kan bjuda på ett roligt gäddfiske och en skön dag på sjön med avstängda mobiler !
Jag hoppas Magistern hunnit stöka över sina vårbestyr så vi får lite tid för fisket nu, för det är väl som vi brukar säga "det är bara en kort stund" som detta fiske pågår hi hi :-)

Nu vill jag att vi fiskar !
Mike The Pike

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar