tisdag 3 augusti 2010

Hur blir man en gösfiskare del 1


Med en titt i backspegel så fick jag känslan av att denna dag skulle kunna bli rätt så skön...


Väl framme så möttes jag av denna härliga vy, det är vid dessa tillfällen man är glad att man valt denna hobby :-)


Dessa krabater verkade också vara morgon pigga, denna lilla skönhet fick njuta av den vackra soluppgången för en kort stund, för att sedan simma ner i Hjälmarens djup.


Mitt ensam fiske varade inte så lång stund, snart nog hördes ljuvliga toner från en sprillans ny Mercury.
En av Hällarnas morgonpigga stugägare hade legat i smyg i något buskage för att se vart jag skulle styra min färd denna morgon.
Lite fint ursäktade han sej med att motorn måste köras in, den har bara varit i drift i sju timmar :-)
Sedan halas det fram ett väl dålt kastspö, jag fick känslan av att han var lite nyfiken på hur jag bedriver mitt gösfiske ;-)
Så laddad med spinnare så kändes det som att jag var tvungen att försöka styra upp detta äventyr, sagt och gjort, jag bjöd in till dans skänkte en jigg apterad med extra krok för en säker premiär fångst.
Nu kommer vi till avsnittet då Magistern verkligen saknades !
Jag hade placerat ut en markör på lämplig plats för att få full kontroll över mitt fiske, och snart nog så landades några gösar av den midre kalibern.
Det var nu Magistern skulle behövt vara med och ge en pedagogisk lektion i gösfiske, trots att jag "lånade" ut den heta platsen till denna fiske älskande stugägare så lyckades han med bedriften att ej låta någon gös syna dagen :-)
Men skam den som ger sej !
Vi syns på bryggan i morgon bitti, för att göra ett nytt försök med den där besvärliga premiärgösen !
För övrigt så får jag tacka för ett trevligt sällskap :-)



Denna gång blev jag i alla fall inte lurad !
Jag hade mina aningar om vad det var i andra änden av linan när denna underbara lake dök upp ur Hjälmarens djup :-)
För övrigt så kände jag mej till freds med dagens fiske inga mängder eller monster men en trevlig och njutbar dag som man kan ta med sig som minne då kung bore kommer på besök.

I morgon bitti kommer del 2 :-)
Mike The Pike

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar