tisdag 24 augusti 2010

Jag vill fiska !


Känns som det är högtid för ett besök på Hjälmaren för att försöka få lite kontakt med lite stridbara gösar, eftersom helgen anslogs till andra sysslor så känns det som det var en evighet sen man var på sjön.
Tyvärr så får man kanske vänja sej vid att fisketillfällena på Hjälmaren blir lite glesare nu när hösten börjar göra sej påmind med häftiga vindar och en hel del busväder :-(
Att bara nätfiska och drömma känns inte vidare värst bra, så det blir att ta tag i fisket och försöka komma ut några kvällar och helger till innan mörkret och hösten får övertag på detta roliga fiske.
Förhoppningsvis har vi många besök kvar innan Kung Bore tar över, innan dess ska vi väl även hinna plocka fram och putsa upp lite jerk utrustning som vi sedan kan nöta på med i lite fina gäddvikar innan isen lägger sej över Hjälmaren och ger oss ett ofrivilligt uppehåll i detta häftiga fiske.

Är det dags i morgon Magistern ?
Mike The Pike 

1 kommentar:

  1. Det är skrämmande, men prova var i stort sett fiskefri i tre månader får du se... till slut känns det som man är avvand, likt en bäbis som klarar sig utan modersmjölken. Jag tror jag varit på Hjälmaren tre/fyra ggr det senaste kvartalet! Snart lägger jag ut mina grejor på Blocket:(

    Det blir väl inget på lördag heller: Jarmo

    SvaraRadera