fredag 6 augusti 2010

I dag skulle fisket synas i sömmarna.....


Det var i dag mitt ensam fiske skulle synas ordentligt i sömmarna, att det skulle fiskas kunde bara hindras av jordens undergång !
Idag var det Magisterns dag, ingen golvläggning, ingen justering av dörrfoder, ingen gjutning, ingen köksmontering m.m.


Det var idag det var upp till bevis att det varit överlag ett trevligt fiske som oftas slutat med att jag varit nöjd med vad som presterats under mina ensam fisken.
Även om det tog några dagar att hitta lite bättre storlek på gös, så har jag inte råkat ut för något uselt fiske trots att fisket har bedrivits i alla möjliga väderlekar.


En hel del guldglimrande skönheter har fått agera modell under dessa dagars fiske för att sedan återfå friheten.


En del har även vägrat att ställa upp på modell arbete !!!


Hur klarade jag mej då denna dag när jag skulle servera de guldglimrande skönheterna på silverfat åt en riktigt fiskesugen Magister !
Dagen började som flera andra dagar gjort, någon enstaka gös som ger en hopp om att man träffat rätt med en gång :-)
Men som flera gånger tidigare så var det bara att fortsätta att nöta på, för denna dag fick inget gå fel,
Efter att frukost mackor och kaffe avnjutits och en massa skitsnack averkats så var det dags att kavla upp ärmarna och ta tag i situationen på allvar.
Ett plats byte och läget kändes betydligt mycke bättre, för här fanns det vi sökte ett gäng med stridslystna gösar som slogs om våra jiggar.
Efter avslutat fiske kunde vi bara konstatera att denna sjö är fantastisk de gånger den visar sej från sin bästa sida.

Tack Magistern för en trevlig dag, skönt att se att takterna fortfarande sitter i :-)
Mike The Pike

1 kommentar:

  1. Fantastiskt skönt att vi för en gångs skull hade både väder och fångstlycka! Alltför ofta bullrar ju sjön på våra äventyr, så t.o.m. ett dopp i böljan var suveränt. Och som vanligt segrar vår envishet... Oj, vilken fart det var ett tag - jag trodde ärligt talat att min salamikorvupphängning skulle ge resultat! Alltid kul att testa nya idéer när det hugger, men korv kanske är att ta i... får se vad jag provar nästa gång. Ost? Limpkant?
    Idag blir det golvläggning och gjutning i tvättstugan.

    När ska vi fiska?

    SvaraRadera