söndag 1 augusti 2010

Matrosen är min bästa fiskekompis !!!!!



Trots frånvaron från fisket har inget förändrats, mat och sovklockan fungerar klockrent :-)
Efter första smörgåsen är det dags att vila !!!



Efter andra smörgåsen måste man vila lite till !!!


Efter tredje smörgåsen och en banan så börjar det likna koma !!!


Efter fjärde, femte, sjätte, sjunde och åttonde smörgåsen infaller en total koma så jag nästan blir orolig !!!
Så här såg min dag ut tillsammans med min fiskesugna Matros, alltså det kändes ungefär som ett vanligt ensam fiske :-)
Hur gick då dagens äventyr ?
Jodå utan förväntningar på denna dag så får vi väl känna oss nöjda, det var några år sen vi var här sist.
Oftast när vi var här och fiskade förr så var det abborrfiske som gällde och det kunde vara riktigt roligt.
Men en tid så trollades det en hel del efter gös och en och annan grov gös lockades till hugg på våra vobbler.
Men dennna dag användes enbart vertikalutrustningen, och hur det skulle fungera på de platser jag tidigare har trollat på kändes lite ovisst.
Men redan tidigt denna morgon på första fiskeplatsen lirkades ett par juniorer upp så det kändes som vi var på banan.
Plats efter plats fiskades av utan någon större huggsexa så man kan väl säga att dagen flöt på i en behaglig takt.
När det väl var dags att bryta upp så hade vi lockat upp tio st juniorer och en som lagom var lovlig,
ungefär lika många lyckades kliva av så de slapp se den regn tunga himlen.
Glädjande nog så satt mina gamla takter i gällande fångst av gädda, jag vet inte om dom kommer ihåg mej men en gädda var snäll nog att syna min jigg idag :-)
Alltså sjön har inte förändrats gällande gädda, jag har knappt besökt denna sjö utan att få gädda oavsett vad jag har försökt fiska !

Jag tror vi hade fått dubbelt så mycket om båda hade fiskat :-)
Mike The Pike

2 kommentarer:

  1. Du får döpa om han till Skalman, han gjorde ju likadant när han spela hockey,annars hade han varit en given toppspelare,Piken..tycker du gör ett grymt bra jobb med din blogg,märks du brinner för det du gör,fortsätt så,så glädjer du många.Häls Björn

    SvaraRadera
  2. Flledlik!? Vad händer? Sitta på sjön och kuckelura och sova räv!? Finge man fiska vore man vaken jämt!

    SvaraRadera