torsdag 5 augusti 2010

Ett avslappnat fiske...


Denna morgon kändes det som sommaren var på väg tillbaka, när man möttes av denna vy så känner man verkligen hur batterierna laddas :-)


Eftersom det blivit några tidiga mornar i sträck så ska det väl erkännas att det inte går helt obemärkt förbi, så denna ljuvliga morgon blev det en lugn och fin båttur till första fiskeplatsen. Väl där så hälldes en kopp kaffe upp och där blev jag sittandes, jag bara sög i mej den friska varma morgonluften mmmm.....
Efter en väl smakande kopp kaffe var det dags att vakna, så vad gör man ?
Jo man tar ett friskt morgondopp i den lite smågrönskande sjön och vips så är man pigg som en pelikan :-)
Kanske var det sista badet denna sommar.
Pigg och allert så plockades det fram 5 st jiggar, har nästan blivit en vana.
Började med en lite blodröd rackare som har smakat bra till frukost tidigare, så även idag även om det var en liten abborre som hälsade på först denna ljuvliga morgon.


Jag hade nog förutsatt mej att denna dag skulle bli en ganska enkelresa, då man möttes av ljuvligt väder och i stort sett vindstilla.
Men efter abborrens påhälsning så fick jag nöta friskt innan det var dags att fota dagens första gös.
Mycket mer hände inte på denna plats, men vad gör det en dag som denna, så efter ett par timmars fiske blev det en kort förflyttning och nya tappra försök.



Nu hade klockan tickat en stund och samma jigg fick börja arbeta sej upp och ner över stock och sten, om valet var rätt det vet man ju inte men tydligen smakade detta till frukost, för nu började barnkammaren vakna till liv så det var säkert ett mindre slagsmål efter denna lilla blodröda skönhet !


Det var kanske inte dessa krabater jag var på jakt efter så fisket fick helt plötsligt inte högsta prioritet, nä jag jag vet inte om det är så att jag fiskat så mycket att jag nu tappade fokus.
Så helt plötsligt var det motiv till foton som jagades !


Det kan också vara trevligt en dag som denna, så ett sista platsbyte och en förhoppning om att jiggen nu knackar på ungdomarnas dörr i stället för barnkammarens dörr....
Åh banne mej, så var det nog ungdomarnas hus jag besökte för nu hade de åtminstone kommit i puberteten och kurvorna började bli lite ungdomligt vackra :-)
Det blev ett par timmars roligt fiske och fotografering, inga bjässar men vad gör det en dag som denna ?
Dagens tungviktare gick väl i fjädervikt 1,8 kg :-)
Men som sej bör när man ska fotografera så ska man väl ha lite olika motiv, så denna dag blev det abborre, gös och givetvis som vanligt en lake :-)

Om ingen av Magistern farhågor slår in så kliver man upp 04,00 i morrn för då ska han fiska !!!!
Mike The Pike



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar