tisdag 3 augusti 2010

Trots att extraväxeln är ilagd så är det orättvist !


Till att börja med så njuter jag av att kliva upp kl 04,00 för att verkligen njuta av dagen, lägga all min tid på det bäsa jag vet gör att man vaknar före dessa klockor som aldrig ringer. Ska sanningen fram så är det väl så att det är hustrun som är så morgonpigg :-)
Varför är livet så orättvist ?
En packar matsäcken och beger sej ut på sjön, medan den andra sätter på sej syrgasmasken för att kanske kanske, kanske, hinna med ut på sjön innan detta maraton skrivs in i historieböckerna.
Jag saknar Magistern som tillför så många skratt på dessa äventyr, för att inte tala om Matrosen som förgyller tillvaron med att bjuda på mammas hembakta mellan snarkningarna, ja det är ett tufft liv att vara grävmaskinist !!!
Så denna Tisdag kommer att gå i ensamhetens tecken, men jag får göra det roligaste jag vet :-)


Idag hoppas vi snickeriet går över förväntan :-)
Mike The Pike

1 kommentar:

  1. Dra en livlina !!!! Ring en vän !

    // Björndahl

    SvaraRadera